Jakby ktoś 50 lat temu powiedział, że e-commerce (czyli handel internetowy) będzie stanowił tak potężną siłę komercyjną, jaką jest dziś, to myślę, że nie byłby traktowany poważnie.
Ale stało się. Skończył się 2020 rok, w którym e-commerce stanowi niemal 26 procent handlu detalicznego.

InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce do 29 proc. w 2024.

PAP.

Jeżeli ktoś więc zastanawiał się, czy przenieść swój biznes do internetu, teraz jest chyba ostatni moment!

Jak założyć sklep online?

Własny sklep internetowy powinien teraz być na świeczniku każdej firmy handlowej. To łatwy i niedrogi dostęp do klientów, wymagający mniejszych nakładów pracy niż sklep stacjonarny. Społeczeństwo poniżej 50 roku życia coraz częściej wybiera wygodne i łatwe zakupy online, a grupa nabywców poniżej 30 roku życia już nie wyobraża sobie bez nich swojego codziennego funkcjonowania.

Na pewno wiesz, czego oczekujesz od swojego sklepu online, ale czy na pewno chcesz zabierać się za jego tworzenie samodzielnie? Jeżeli zależy Ci na czasie, to na pewno zaufaj specjalistom. Tygodnie zastanawiania się jak otworzyć sklep internetowy na pewno nie przybliżą Cię do rozwiązania. Skoro ma być to porządna witryna, szkoda czasu na błędy. Stworzenie sklepu internetowego przez naszą agencję zajmuje od tygodnia (produkty proste) do dwóch miesięcy (produkty konfigurowane, wieloatrybutowe).

Wynajęcie firmy do stworzenia sklepu internetowego pozwoli Ci w tym samym czasie przygotować firmę na nową gałąź działania. Co więcej, masz gwarancję, że zawsze gdzieś w telefonie jest numer do osoby, która może Ci pomóc w obsłudze sklepu. Po wyborze agencji, należy wybrać domenę sklepu (czyli adres strony www), oraz operatora szybkich płatności internetowych i usług kurierskich. To wymaga trochę biurokracji, ale z przyjemnością i w tym pomożemy.

Następnie zdecyduj, jakie produkty chcesz umieścić w swoim sklepie. Przygotuj do nich zdjęcia i opisy. Jak już będziesz wiedzieć, co ma się w nim znajdować, to dokładnie przemyśl kategoryzację produktów, aby sklep był intuicyjny dla potencjalnego odbiorcy.

Zadbaj o świetne zdjęcia wizerunkowe. Zleć je dobremu fotografowi i nie oszczędzaj na stylizacji. Te zdjęcia będą stanowić pierwszy kontakt z klientem – są jak czysty podjazd pod dom, zadbane wejście i przyjemny zapach wnętrza. Ich celem jest pokazanie, jakie cenisz wartości w swoich produktach oraz zachęta do dalszych oględzin witryny sprzedażowej.

Chcę, żeby mój sklep online sprzedawał

A my wiemy, co jest tego kluczem. Pamiętaj, że tego typu witryna internetowa musi żyć, być ciekawa, wciągająca i wyczerpująca temat na tyle, by odbiorcy nie korciło aby wyjść z niej, by dowiedzieć się więcej na temat produktu w innym miejscu. Dlatego przyłóż się do opisów produktów, stworzenia porządnej tabeli rozmiarów, czy wykonania ładnych zdjęć produktowych.

Sklep internetowy musi był łatwy w obsłudze, a kategorie produktów przemyślane. Bardzo fajną praktyką jest tworzenie podkategorii okazjonalnych (np. na Walentynki, na Boże Narodzenie, na Dzień Dziecka), które ułatwiają zakupy klientom.

Ważnym aspektem jest ułatwienie sprzedaży. Co mamy na myśli? Działania, które musi podjąć klient po skompletowaniu zamówienia. Najlepiej nie wymagać od klienta zakładania konta. Lepiej natomiast pokusić się o lepsze działania remarketingowe, aby go utrzymać. Pozostałe aspekty są już czysto prawne – dobry Regulamin z jasnymi zasadami reklamacji i zwrotu, oraz Polityka Prywatności muszą być każdorazowo zatwierdzane przez klienta na etapie podsumowania zamówienia. Tam także należy umieścić klauzulę dotyczącą zgody na wykorzystanie danych do celów reklamowych.

Cichymi, ale niezbędnymi narzędziami są certyfikat SSL, piksel Facebooka czy instalacja Google Ads. Te narzędzia to must-have sklepu online!

Dobry marketing po otwarciu sklepu internetowego to absolutny obowiązek. Nie oszczędzaj na dobrych działaniach – te koszty mają to do siebie, że zwracają się z nawiązką. Rób dużo szumu wokół swojej witryny i nie bój się działań niestandardowych – witryn sprzedażowych jest coraz więcej, więc bitwa o klienta w internecie jest coraz bardziej zaciekła. Stawiaj siebie w roli specjalisty, który zna się na swoich produktach. Nie wiesz jak się za to zabrać? Możesz zaufać naszej agencji.

W teorii wszystko może być trudne – w praktyce wszystkiego można się nauczyć. Dywersyfikuj działania i nie bój się rozwoju, bo kogo nie ma teraz w internecie, to prawdopodobnie…. nie istnieje. Z przyjemnością pomożemy Ci ogarnąć początki, a potem zobaczysz, jak prowadzenie sklepu za pośrednictwem internetu jest łatwe i przyjemne! To wciąga jak dobra gra, w której wszyscy mogą wygrać – Twoi klienci i co najważniejsze – Ty sam/a.